موج دوازدهم رامهرمز

انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

موج دوازدهم رامهرمز

انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

قانون دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی اصلاح می‌شود

وزیر کشور با بیان اینکه شوراها و دهیاران سرمایه‌های اصلی توسعه روستاها هستند، گفت: انسان‌های توسعه‌مدار مهم‌ترین اصل در ایجاد توسعه و تحول در هر جامعه‌ای هستند.

  


قانون دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی اصلاح می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالرضا رحمانی‌فضلی پیش از ظهر امروز در دیدار با شوراهای روستا و دهیاران استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نظام برنامه‌ریزی نادرست موجب عدم توازن و تعادل در کشور شده است که آثار آن را در مهاجرت بیش از حد روستائیان به سمت شهرها می‌بینیم.

به گفته وی، شکاف‌های اجتماعی، اقتصادی فقر، آسیب‌های اجتماعی و غیره که امروز در جامعه وجود دارد و هر میزان که برای انها هزینه کنیم قابل جبران نیست از نتایج این عدم برنامه‌ریزی صحیح و عدم توازن و تعادل در کشور است.

وزیر افزود: تا زمانی که در شهرها برای جبران این مشکلات هزینه و در روستاها هزینه نکنیم این چرخه باطل ادامه خواهد داشت و نمی‌توانیم شاهد خروجی مثبتی از اقدامات و هزینه‌های صورت گرفته باشیم.

وی تلاش برای خدمت به روستائیان و توسعه روستاها را امری ضروری خواند و افزود: ما به عنوان مسؤولان این نظام هم از لحاظ شرعی و دینی و هم به لحاظ رسالت‌های قانونی باید در این حوزه تلاش کنیم.

رحمانی فضلی گفت: ظرفیت‌های بسیار بزرگی در روستاها وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد و با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها زمینه توسعه همه جانبه را در روستاها فراهم کرد.

وی از شوراها و دهیاران نیز به عنوان سرمایه‌های بزرگ کشور نام برد و گفت: هر دو حوزه مدیریتی در کشور هم زحمت‌کش و هم بسیار فعال و کم ادعا هستند.

وزیر کشور تسلط به عنوان ویژگی بارز دهیاران و شوراهای اسلامی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین سرمایه‌های مدیریتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شوراها و دهیاری‌ها هستند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در حوزه تقویت و حمایت دهیاری‌ها و شوراهای شهر و روستاها اقدام زیادی انجام و یا در دست اجرا دارد، گفت: طی سه سال گذشته تلاش کردیم تا نواقص و خلأهایی که در قانون شوراها وجود دارد برطرف سازیم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: تخصیص منابع و امکانات به شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دهیاری‌ها از دیگر اقداماتی بوده که با هدف تقویت هرچه بیشتر جایگاه‌های آنها در استان انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: قانون اصلاح دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی مطرح است که با تصویب آن در مجلس بسیاری از نواقص و خلاهایی که وجود دارد را رفع می‌کند.

وزیر کشور با بیان اینکه شوراها و دهیاران سرمایه‌های اصلی توسعه روستاها هستند، گفت: انسان‌های توسعه‌مدار مهم‌ترین اصل در ایجاد توسعه و تحول در هر جامعه‌ای هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم توسعه پیدا کنیم در گام نخست باید نیروهای انسانی توسعه یافته داشته باشیم که فکر و اندیشه توسعه‌ای داشته و بتوانند این تفکرات را به مرحله اجرا درآورند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه مدل‌های توسعه‌ای که از برون تزریق می‌شود نمی‌تواند بستر توسعه را فراهم سازد، اظهار کرد: توسعه باید درون‌زا باشد که لازمه آن داشتن امکانات طبیعی و انسانی است که ما در کشور از هر دوی این منابع برخورداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد